تا همین چندی پیش در صنعت چرم اگر یک دباغی همه کارهایش را خودش انجام میداد و روی همه امور کنترل خوبی داشت یک دباغی خوب قلمداد میشد.

اما زمانه عوض شده و این کارها دیگر در صنعت چرم کافی نیست. برای بهبود در کارها، اعم از امور اجتماعی، زیست محیطی و هر حوزه دیگری که به چرخه تولید چرم مربوط میشود، دباغها باید درک درستی از هر مرحله از کارشان داشته باشند؛ مثلا از مواد خام اساسی گرفته تا فرصتهای بازیافت را باید به درستی بشناسند.

چرا وضع فرق کرده است؟ دباغ ها چه فاکتورهای جدیدی را باید مد نظر قرار دهند؟ و دباغهایی که تغییرات جدید را میپذیرند چه فرصتهایی در صنعت چرم پیش رو دارند؟

فرصت های پایدار در صنعت چرم

مشتریانی هستند که تمایل دارند بدون توجه به قیمت ها از محصولاتی با دوام و تولید شده با فناوری های روز استفاده کنند. کسان دیگری هستند که هرگز به این رویکرد علاقه نداشته و ندارند.

 

اما اکثریت بزرگی از مردم در حد وسط این دو گروه قرار دارند. آنان را قبل از آنکه تصمیم به خرید بگیرند باید ترغیب کرد و فواید محصولات را برایشان توضیح داد.

 

دیگر زمان آن گذشته است که در خفا و به طور پنهانی کار کرد بلکه دباغی ها باید آشکارا نشان دهند که در حال انجام کار درست هستند و خریداران را نیز از فواید کار و محصولاتشان مطلع کنند.

حرکت به سوی آینده ای پربارتر فرصت های بیشتری هم ایجاد می کند اما باید به یاد داشت که مزایا و امتیازات هر محصولی محدودیت هایی نیز دارد.

 

هنوز بحث بر سر اینکه آیا پوست خام جزو محصولات فرعی صنایع لبنی است ادامه دارد اما فارغ از نتیجه نهایی این مباحثه، استفاده از محصولات طبیعی سازگاری بیشتری با دنیای امروز خواهد داشت.

 

لذا به هنگام اشاعه استفاده از چرم باید این نکته مهم را به خاطر داشت. بسیاری از برندهای برتر دنیا می خواهند به استفاده از چرم ادامه دهند و حتی بر میزان آن بیفزایند.

 

بنابراین، نفع صنعت چرم در این است که تا به دباغ ها کمک کند نیازهای امروزی مردم و برندها را تامین کنند.

 

به منظور رفع نگرانی برندها نظارت های بیشتری بر فعالیت های چرخه تولید چرم صورت می گیرد. به همین دلیل دباغی ها با استانداردهای متناقضی روبه رو می شوند و باید نیازهای متفاوت مشتریان را پاسخ بدهند.

 

این شاید تهدیدی برای این صنعت چرم باشد. اما فرصت اینجاست که دباغی ها و برندها می توانند در یک همکاری نزدیک به استاندارد هایی دست پیدا کنند که برای طیف وسیعی از مشتریان مناسب خواهد بود.

 

در دهه های اخیر چرم جابجایی گسترده ای را میان کشورهای در حال توسعه یافته و در حال توسعه تجربه کرده است. به طور قطع، استانداردهای جدید منجر به فرایندی می شود که طی آن تولیدکنندگان چرم مجبور می شوند استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی را مراعات کنند.

 

این عرصه جدید دارای تهدیدهایی است که ممکن است برای بعضی دیگر یک فرصت بسیار خوب باشد.

 

در این میان نیز صنایع چرم دلیر با سابقه ی بیش از نیم قرن تجربه و پیشگام در فن آوری و ارتقاء چرم در صنعت چرم ایران در این راه پیشقدم شده و محصولات جدید خود را در حال اراِئه به بازار فروش می باشد.

حرکت به سوی آینده ای پربارتر فرصت های بیشتری هم ایجاد می کند اما باید به یاد داشت که مزایا و امتیازات هر محصولی محدودیت هایی نیز دارد.

صنایع چرم دلیر با سابقه ی بیش از نیم قرن تجربه و پیشگام در فن آوری و ارتقاء چرم در صنعت چرم ایران صنایع چرم دلیر تولید کننده انواع چرمهای طبیعی گاوی و بزی, ورنی, میلینگ, سافتی

چرم رویه گاوی در طرحها و رنگهای مختلف برای کیف, کفش و کمربند

چرم گاوی مخصوص کمربند بک لائی

چرم بزی برای مصارف رویه و آستری و کفی کفش, کیف

چرم گاوی و بزی در طرحها و رنگهای مختلف با چاپهای متفاوت

چرم شترمرغ با دباغی مخصوصی و تضمینی

شرکت مشاوران مدیریت نور  (مدیرفا ) مفتخر است که مشاوره ایزو و اخذ گواهینامه ایزو و اخذ گواهینامه استاندارد ایران را برای صنایع چرم دلیر انجام داده است.