انقلاب صنعتی چهارم به مرحله جدیدی از انقلاب صنعتی اشاره دارد که تمرکز زیادی بر روی اتصال ، اتوماسیون ، یادگیری ماشین و داده های زمان واقعی دارد. انقلاب صنعتی چهارم ، که به عنوان تولید هوشمند نیز یاد می‌شود ، تولید فیزیکی و عملیاتی را با فن‌آوری دیجیتال هوشمند ، یادگیری ماشین ، و داده‌های بزرگ برای ایجاد یک اکو سیستم به‌ هم‌ پیوسته برای شرکت‌هایی که بر تولید و مدیریت زنجیره تامین تمرکز دارند ، پیوند می‌دهد . درحالیکه زمینه کاری هر شرکت و سازمانی متفاوت است ، همگی با یک چالش مشترک مواجه هستند – نیاز به پیوستگی و دسترسی به بینش‌هایی از زمان واقعی در فرآیندها ، شرکا ، محصولات و افراد .

کاربرد های انقلاب صنعتی چهارم :

انقلاب صنعتی چهارم فقط در سرمایه گذاری در فناوری و ابزارهای جدید برای بهبود کارآیی تولید نیست بلکه به معنای تحول در نحوه کار و رشد کل مشاغل شماست. این منبع مروری جامع درباره موضوع انقلاب صنعتی چهارم ، جمله اطلاعات مربوط به موارد زیر را برای شما ارائه می دهد:

  • تکامل صنعت از اول تا چهارم

  • استفاده از موارد هوشمند ساخت

  • صنعت چهارم برای چه کسانی است؟

  • مزایای استفاده از یک مدل صنعتی چهارم

دنیای تولید در حال تغییر است. برای زنده ماندن و رونق در حال حاضر ، شما باید مایل به سرمایه گذاری در انقلاب صنعتی چهارم باشید. این منبع در شروع کار به شما کمک می کند.

  1. تکامل صنعت از اول تا چهارم :

قبل از اینکه بیش از حد عمیق تر به چیستی ، چگونگی انقلاب صنعتی چهارم بپردازیم ، ابتدا می بایست بفهمید که دقیقاً از دهه 1800 چطور تولید پیشرفت کرده است. چهار انقلاب صنعتی مجزا وجود دارد که جهان یا امروزه آن را تجربه کرده است یا در حال تجربه کردن آن می باشد .

انقلاب صنعتی اول :

اولین انقلاب صنعتی بین اواخر دهه ۱۷۰۰ و اوایل ۱۸۰۰ اتفاق افتاد . در طول این دوره از زمان ، تولید از تمرکز بر کار دستی انجام‌شده توسط افراد و کمک به حیوانات کار گرفته تا یک شکل بهینه از نیروی کار انجام‌شده توسط مردم از طریق استفاده از موتورهای جریان آب و بخار و انواع دیگر ابزارهای ماشینی ، تکامل یافت .

انقلاب صنعتی دوم :

در اوایل قرن بیستم ، جهان با معرفی فولاد و استفاده از برق در کارخانه ها وارد یک انقلاب صنعتی دوم شد. معرفی برق باعث می شد تولید کنندگان بتوانند راندمان خود را افزایش داده و به کارآمدتر شدن ماشین آلات کارخانه کمک کنند. در این مرحله بود که مفاهیم تولید انبوه مانند خط مونتاژ به عنوان راهی برای افزایش بهره وری معرفی شدند.

انقلاب صنعتی سوم :

از اواخر دهه 1950 ، سومین انقلاب صنعتی به آرامی شروع به ظهور کرد ، زیرا تولیدکنندگان شروع به ترکیب بیشتر فن آوری های الکترونیکی و در نهایت رایانه در کارخانه های خود کردند. در این دوره تولید کنندگان شروع به تجربه تغییر کردند ، که تأکید کمتری بر فناوری آنالوگ و مکانیکی و بیشتر به فناوری دیجیتال و نرم افزار اتوماسیون نشان می دهد.

انقلاب صنعتی چهارم :

در چند دهه گذشته ، چهارمین انقلاب صنعتی پدید آمده است که با نام انقلاب صنعتی چهارم شناخته می شود. انقلاب صنعتی چهارم تأکید بر فناوری دیجیتال را از دهه های اخیر به سطح کاملاً جدید با کمک ارتباط متقابل از طریق اینترنت اشیا (IoT) ، دسترسی به داده های زمان واقعی و معرفی سیستم های فیزیکی سایبری می دهد. انقلاب صنعتی چهارم رویکردی جامع تر و بهم پیوسته برای تولید ارائه می دهد. این سیستم فیزیکی را با دیجیتال متصل می کند و امکان همکاری و دسترسی بهتر به بخش ها ، شرکا ، فروشندگان ، محصول و افراد را فراهم می کند. انقلاب صنعتی چهارم صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا هر جنبه ای از عملکرد خود را کنترل و درک بهتر کنند و به آنها اجازه می دهد تا داده های فوری را برای تقویت بهره وری ، بهبود فرایندها و رشد اقتصادی به کار گیرند.

انقلاب صنعتی چهارم

  1. استفاده از موارد هوشمند ساخت :

یکی از بهترین راهها برای درک بهتر مفهوم تولید هوشمند ، فکر کردن در مورد چگونگی استفاده از آن برای کسب و کار شما یا مشاغل مشابه با تجارت شما است. در اینجا سه ​​مورد استفاده وجود دارد که می توانند به شما در درک ارزش صنعت چهارم در یک عملیات تولید کمک کنند:

*مدیریت زنجیره تامین و بهینه‌سازی :

راه‌حل‌های صنعت چهارم به شرکت‌ها بینش ، کنترل و دید داده بیشتری را در سراسر زنجیره تامین خود می‌دهند . با استفاده از قابلیت‌های مدیریت زنجیره تامین ، شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات را سریع‌تر ، ارزان‌تر ، و با کیفیت بهتر تحویل دهند تا مزیتی بر رقبای کم‌تر با کارایی کم‌تر بدست آورند .

* نگهداری و تجزیه و تحلیل پیشگیرانه :

راه‌حل صنعت چهارم به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پیش‌بینی کنند که مشکلات بالقوه پیش از این که واقعا ً اتفاق بیفتند , رخ می‌دهند . بدون سیستم‌های IOT در محل کارخانه تان , نگهداری پیشگیرانه براساس روتین یا زمان اتفاق می‌افتد . به عبارت دیگر , این کار ، دستی است . با سیستم‌های IOT در محل , نگهداری پیشگیرانه بسیار اتوماتیک و ساده است .

*پیگیری و بهینه سازی دارایی

راه حل های صنعت چهارم به تولید کنندگان کمک می کند تا با دارایی ها در هر مرحله از زنجیره تأمین ، کارآمد تر شوند و به آنها امکان می دهند پالس بهتری را برای موجودی ، کیفیت و فرصت های بهینه سازی مربوط به لجستیک حفظ کنند. با وجود IoT در یک کارخانه ، کارمندان می توانند در سراسر دنیا دید بهتری نسبت به دارایی های خود کسب کنند. وظایف استاندارد مدیریت دارایی از قبیل نقل و انتقال دارایی ، دفع اسناد ، طبقه بندی مجدد و تنظیمات می تواند به صورت متمرکز و مدیریتی در زمان واقعی انجام شود.هدف از بررسی این موارد استفاده ، کمک به شما در تصور کردن و شروع به فکر کردن در مورد چگونگی ادغام تولید هوشمند در سازمان شما می باشد. چگونه تصمیم می گیرید که صنعت چهارم برای شما مناسب باشد؟

  1. صنعت چهارم برای چه کسانی است؟

زمانی که می خواهید :

دید بهتری در زنجیره تأمین خود داشته باشید.

قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر ، مسائل را شناسایی و برطرف کنید.

در کل سازمان خود بهره وری و سودآوری را افزایش دهید.

همه افراد تیم شما دیدگاههای مربوط به فرآیند تولید و کسب و کار را آگاهانه و به روز داشته باشند.

تحلیل های غنی تر و به موقع تری بدست آورید.

رضایت مشتری و تجربه مشتری را بهبود ببخشید.

کیفیت محصول را بهبود ببخشید یا کیفیت محصول را دست نخورده نگه دارید.

انقلاب صنعتی چهارم

  1. مزایای استفاده از یک مدل صنعتی چهارم :

صنعت چهارم شامل کل چرخه عمر محصول و زنجیره تامین – طراحی ، فروش ، موجودی ، برنامه ریزی ، کیفیت ، مهندسی و خدمات به مشتری و میدانی است. همه نظرات آگاهانه ، به روز و مرتبط با فرآیندهای تولید و تجارت – و تجزیه و تحلیل بسیار غنی تر و به موقع را به اشتراک می گذارند.

در اینجا لیستی از برخی از مزایای استفاده از یک مدل صنعت چهارم برای کسب و کار شما آورده شده است:

سازمان شما را رقابتی تر می کند :

از آنجا که شرکت هایی مانند آمازون همچنان بهینه سازی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین را ادامه می دهند ، شما باید روی فناوری و راه حل هایی سرمایه گذاری کنید که به شما در بهبود و بهینه سازی عملکرد خود کمک می کند. برای رقابتی ماندن ، شما باید سیستم ها و فرایندها را در دست خود داشته باشید تا بتوانید همان میزان خدمات (یا بهتر) را به مشتریان و مشتریان خود ارائه دهید که می توانند از شرکتی مانند آمازون دریافت کنند.

باعث می‌شود که سازمان شما برای نیروی کار جوان‌تر جذاب‌تر باشد :

شرکت هایی که در فن آوری های نوین و نوآورانه صنعت چهارم سرمایه گذاری می کنند ، در جذب و حفظ کارگران جدید جایگاه بهتری دارند.

این باعث می شود تیم شما قوی تر و همکاری شود :

شرکت هایی که در راه حل های صنعت چهارم سرمایه گذاری می کنند می توانند بهره وری را افزایش دهند ، همکاری بین ادارات را تقویت کنند ، تجزیه و تحلیل پیش بینی و تجویز را فعال کنند و به افراد از جمله اپراتورها ، مدیران و مدیران این امکان را بدهند که به طور کامل از داده ها و اطلاعات در زمان واقعی استفاده کنند تا تصمیم بگیرند در ضمن مدیریت روز خود تصمیم های بهتری بگیرند.

این امکان را به شما می دهد تا قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند ، به مشکلات احتمالی بپردازید :

تجزیه و تحلیل پیش بینی شده ، داده های بلادرنگ ، ماشین آلات متصل به اینترنت و اتوماسیون ، همگی می توانند به شما کمک کنند که هنگام پرداختن و حل مشکلات احتمالی مدیریت و زنجیره تأمین ، پیشرو باشید.

این امکان را برای شما فراهم می کند که هزینه ها را کاهش دهید ، سود و رشد سوخت را کاهش دهید :

فناوری صنعت چهارم به شما کمک می کند تا کلیه جوانب فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین خود را مدیریت و بهینه کنید. این امکان را به شما می دهد تا به داده های واقعی و بینش های لازم برای تصمیم گیری هوشمندانه تر و سریعتر در مورد شغل خود دسترسی پیدا کنید ، که در نهایت می تواند باعث افزایش راندمان و سودآوری کل عملکرد شما شود.همانطور که اشاره شد برای ایجاد یک شرکت پایدار و مقیاس پذیر در محیط تجاری امروز ، شما باید از ابزاری استفاده کنید که به شما در ساده کردن کارها ، افزایش بهره وری و همکاری و اهرم داده در زمان واقعی کمک می کند.

جهت هرگونه سوال و انتفاد و مشاوره با کارشناسان خانه صنایع تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس :

02188738902 – 02188761795 – 02188764867