توضیحات کامل در زمینه آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و واحدهای خصوصی برای اولین مرتبه در سال 1396

 اولین آزمون استخدامی برای شرکت های دانش بنیان و نیز شرکت های خصوصی در سال 1396 با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کار و رفاه اجتماعی،سایر نهادهای مرتبط به تامین منابع انسانی شرکت های دانش بنیان در 8 دسته و 266 عنوان شغلی برگزار خواهدشد. در سه سال گذشته این آزمون در قالب مسابقه ای با عنوان فناور و با همیاری دانشگاه شریف برگزار می گردید، سال گذشته ده هزار و پانصد نفر در این مسابقه شرکت نمودند که حدود ششصد نفر از آنها استخدام گردیدند.

از آنجا که آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی با هدف هدایت هر شخص به شغل مناسب با شرایط تحصیلی ،‌علمی و مهارتی خود و به کارگماردن افراد شایسته در هر حرفه جدا از صرف مدرک گرایی برگزار میگردد و نیز در تمامی عنوان ها از منشی ، اداری،‌ فنی، درمانی، مهندسی و مدیریتی و … استخدام صورت می پذیرد؛ تمامی افراد با هر مدرک تحصیلی ،‌حتی افراد زیر 18 سال نیز جهت آشنایی و آمادگی و به صورت آزمایشی ، می توانند در آزمون شرکت نمایند.

آزمون استخدام شرکت های دانش بنیان

محمد حسین قمری در رابطه با معرفی به شرکت های دانش بنیان موجود در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این شرکت ها اگر توسط معاونت علمی تائید گردیده باشند آنگاه پذیرفته شدگان آزمون به آنها معرفی خواهند شد، در غیر اینصورت می بایست همانند سایر شرکت های خصوصی جهت معرفی افراد می بایست تعهد بدهند.

همچنین به گفته ی محمدحسین قمری حدود 5000 نفر توسط این آزمون مشغول به کار خواهند شد که بر اساس پیش بینی های به عمل آمده آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی در شهر های تهران،‌تبریز، اصفهان، کرمان یا فارس و خوزستان برگزار خواهدشد. همچنین رجوع به دفترچه کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری، دریافت مشاوره از متخصصین رشته های شغلی گوناگون و آزمون های استخدامی در سایر سازمان ها توصیه میگردد.

دبیر محترم شورای سیاست گذاری و سرپرست این آزمون در خصوص نوع سوالات اظهار داشت:

سوالات شامل سه بخش رفتاری و عمومی جهت شخصیت شناسی، تخصصی و رفتاری جهت تست هوش، زبان، مفاهیم اجتماعی و … ، دانش تخصصی و عمومی هر شغل  می شود.

آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی در 8 دسته ذیل و 266 عنوان شغلی برگزار میگردد:

1.       فنی و اجرایی

2.       درمان، بهداشت و مراقبت

3.       رفاهی، آموزشی و خدماتی

4.       رسانه ای، بازاریابی، فروش و طراحی

5.       فناوری اطلاعات

6.       کارشناسی و رشته های مهندسی

7.       اداری، مالی و حقوقی

8.       مدیریت

زمان شروع به ثبت نام آزمون از تاریخ 14 شهریور ماه لغایت 27 شهریور ماه سال 1396 می باشد. مرحله ی اینترنتی برای دسته اول شغل ها در هفته آخر مهرماه آغاز و برای تمامی دسته های شغلی تا 20 آبان ماه 96 پایان می یابد.در آذر ماه 1396 نتایج آزمون اینترنتی اعلام و در دی و بهمن ماه مرحله ی حضوری استخدام صورت گرفته و نتایج نهایی و جذب در اسفند ماه سال 1396 انجام خواهد شد.

برای ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی می بایست پس از مطالعه مفاد دفترچه راهنما به آدرس سایت  www.inre.ir مراجعه نموده و پس از دریافت کارت اعتباری و طی نمودن مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی ثبت نام نمایند.

هزینه مربوط به ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان و خصوصی برای نخستین دسته شغل برابر 570,000 ریال و برای انتخاب دومین دسته شغل برابر 375,000 ریال می باشد.

لازم بذکر است داوطلبان با توجه به علایق و توانمندی های خود می توانند حداکثر در دو دسته شغلی و در هر دسته 5 عنوان شغل شرکت نمایند.

 

آزمون استخدام شرکت های دانش بنیان

همچنین می توانید دفترچه ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان را از لینک ذیل دریافت نمایید.

دفترچه ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان

ما در خانه مهندسی صنایع امیدواریم از این فرصت مناسب بهره خوبی ببرید.